Een sessie
Kinderen geven op hun eigen wijze aan op welke manier ze het best geholpen kunnen worden. De volgende interventies kunnen worden toegepast: visualisaties, sprookjes, metaforen, tekenen, schilderen, therapeutisch spel, enz.
Kinderen geven op hun eigen wijze aan op welke manier ze het best geholpen kunnen worden. De volgende interventies kunnen worden toegepast: visualisaties, sprookjes, metaforen, tekenen, schilderen, therapeutisch spel, enz.
Gebruik makende van de zes verschillende modellen past de therapeut een techniek toe die speciaal bij uw kind past. Dit zorgt voor een zeer geïntegreerde aanpak waarbij het kind centraal blijft staan.
Bij een belemmering wordt getracht deze op te heffen. Een stoornis kan niet worden opgeheven, maar het kind kan leren om beter met de gevolgen er van om te gaan.
Vanaf de kennismaking worden vijf sessies gepland. In de vijf sessies heeft de therapeut de tijd om een diagnose te kunnen stellen. De diagnose zal aan de ouders worden voorgesteld; afhankelijk van de uitkomst volgen er verdere sessies met na iedere 5 sessies een oudergesprek.
Een techniek die heel stimulerend kan werken voor kinderen. Ik gebruik een eigen therapiehond die graag met het kind wil samenwerken.
Ik ben jarenlang werkzaam geweest als leerkracht in het basisonderwijs en sinds 2002 volledig in de praktijk voor Kindertherapie en Ouderbegeleiding.
Ik houd van de natuur en dieren en deze zet ik daar waar mogelijk is in voor de therapie.
Mijn honden zijn graag bij mensen en helpen de kinderen op allerlei manieren.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Of heeft u nog vragen? Hieronder vindt u mijn contactgegevens. Ik help u graag verder.